ESPAI SOCIAL FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA I RESIDÈNCIA CASER



ESPAI SOCIAL FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA I RESIDÈNCIA CASER

INS Josep Lladonoda

Optativa d'Informàtica


Els dies 22 i 29 de gener l’alumnat de 3r ESO que cursem l’optativa d’Informàtica hem viscut dues experiències ApS: la primera a l’Espai Social de la Fundació Catalunya La Pedrera, i la segona a la Residència Caser. En aquestes dues entitats vam tenir l’oportunitat de reforçar els vincles amb persones de la generació dels nostres avis i àvies doncs hi ha molta gent gran, algunes amb dificultats per desplaçar-se i moltes amb una certa degeneració cognitiva i memorística. Ens van acollir molt bé ja que no és el primer cop que hi anem des d’altres optatives, i vam fer que participessin en algunes activitats amb les quals no només els volíem entretenir sinó sobretot ajudar-los a exercitar la memòria i agilitat. Us volem compartir algunes de les nostres opinions i reflexions:

L’Andrea Bobadilla de 3r C comenta: “M’ha semblat divertit anar a fer l’APS, a fer jocs de memòria amb la gent gran. Algunes de les persones grans de entrada no volien participar en les activitats que teníem preparades i nosaltres no portàvem massa ben preparada la presentació de powerpoint”. Malgrat tot, Andrea, n’hem après un munt i gaudit d’una estona diferent amb gent que valora molt l’acompanyament de la gent jove com nosaltres. 

“Pel que fa a la gent en general-diu l’Anna Salvia-, va ser agradable i es va mostrar participativa i amb ganes d’implicar-se en la tasca que tocava”.

Tot seguit l’Arantxa Sánchez aporta també la seva reflexió: “En la meva opinió va ser molt divertit estar amb la gent gran i jugar a tots els jocs que vam preparar. Va ser una estona molt entretinguda i en la que vam riure tant nosaltres com ells i elles”.

L’Azahara Garcia comenta amb molt encert: “Per a mi l’APS està molt bé perquè així els avis i àvies també tenen activitats diferents a fer i poden compartir-les amb nosaltres. Aprenen de nosaltres i nosaltres d’ells. Caldria una mica més de temps perquè no hem pogut explicar-ho tot i jugar després una bona estona. A mi m’ha agradat jugar-hi i conèixer persones grans molt agradables”.

La Clàudia Codesal per la seva part destaca la simpatia dels padrins i padrines: “M’ha semblat un projecte del més entretingut i divertit. Tota la gent ha estat d’alló més simpàtica, amigable i desitjosa de dur a terme el nostre joc, en aquest cas el triler. Penso que per a la gent gran ha estat una estona de distracció i de comunicació amb gent més jove. El joc també va causar molt furor entre tothom i els va agradar molt”.

Al Jordi Domingo el projecte ApS li ha agradat “ja que, no només ha estat una oportunitat per saltar-nos alguna classe, sinó que també hem compartit jocs i hem xerrat força amb els avis i àvies. Jo, a La Pedrera, no vaig intervenir en la presentació, però sí que vaig jugar al domino i fins i tot vaig guanyar una partida! M’ho vaig passar molt bé. A Caser, sí que vaig presentar una activitat sobre els jocs del passat i el present. Després també vam jugar al domino, en aquesta ocasió vaig ajudar en una partida a una àvia. I també m’ho vaig passar molt bé”.

Al Luis Miguel Gutiérrez, en general, el projecte ApS li ha encantat: “El dia que vaig anar a La Pedrera i vaig veure les cares d’il·lusió dels senyors i senyores quan els explicàvem el que havíem preparat... era totalment gratificant. Si pogués canviar alguna cosa, seria el temps de visita: se’m va fer molt curt i a més només eren dos dies de visita”. El voluntariat, si resulta gratificant, és “addictiu”, Luis Miguel, així que potser hi hem aconseguit posar-hi una espurneta que et farà continuar implicat en projectes com aquest d’ara en endavant.

A l’Òscar Colom també se li ha passat volant l’experiència i afegeix un petit retret als seus companys i companyes: “Personalment m’ha agradat participar en aquest projecte ApS i se m’ha fet una mica curt. Penso que també podríem haver estat més estona amb els avis i àvies. També hauria estat bé que hi hagués hagut més participació per part de l’alumnat”.

El Roger Sentis destaca la il·lusió que sent la gent gran en rebre la nostra visita: “Crec que va ser una experiència inoblidable. Jo només vaig anar-hi una vegada, però vaig tenir prou per veure com els padrins i padrines mostraven il·lusió quan nosaltres els explicàvem els diferents jocs, aquells jocs eren als que jugaven en la seva infantesa, i estaven molt contents. Trobo que l’experiència va durar molt poc, només vam estar una hora! Això crec que es l’únic que s’hauria de millorar”.

Textos revisats per la Coordinació ApS “Pont de Generacions”

Comentaris